GALERIA

Fiat Grande Punto 1.3 JTD

26.10.2012

Fiat Grande Punto 1.3 JTD 2007r. seria 72 KM i 180 Nm. Pierwsza modyfikacja dała 88 KM i 210 Nm (przerywane linie na wykresie), kolejne podejście dało 94 KM i 222 Nm.

Fiat Grande Punto 1.3 JTD

Fiat Grande Punto 1.3 JTD wykres

VW Bora 1.9 TDI AHF

16.10.2012

VW Bora 1.9 TDI AHF 99r. - pomiar auta na hamowni ujawnił bardzo słabą serię (wykres 1, cieńsze linie) zaledwie 94 KM i 177 Nm. Diagnostyka ujawniła zbyt nisko ustawioną dawkę paliwa (ktoś majstrował przy nastawniku pompy). Regulacja dawki przyniosła rezultat: 105,8 KM i 208 Nm (wykres 1, grube linie ) Auto bardzo ożyło! Następnie został napisany program i końcowy wynik to: 129,5 KM i 261 Nm ! Bora wyjechała od nas mocniejsza o 35 KM i 84 Nm !

VW Bora 1.9 TDI AHF

VW Bora 1.9 TDI AHF wykres

VW Bora 1.9 TDI AHF wykres 2

Seat Toledo 1.9 TDI AHF

04.10.2012

Seat Toledo 1.9 TDI AHF bardzo mocna seria 121 KM i 251 Nm - po modyfikacji: 147 KM i 302 Nm !

Seat Toledo 1.9 TDI AHF

Seat Toledo 1.9 TDI AHF wykres

Seat Leon II 1.9TDI BKC

19.09.2012

Seat Leon II 1.9TDI BKC z 2006r. - po lekkiej modyfikacji mechanicznej na zachodzie ( pakiet sportowy zawieszenie, wydech itd ) okazał się bardzo mocny w serii: 120 KM i 290 Nm. Po modyfikacji oprogramowania osiągnęliśmy: 150 KM i 330 Nm !

Seat Leon II 1.9TDI BKC

Seat Leon II 1.9TDI BKC wykres

BMW E91 320d

13.09.2012

BMW E91 320d 2005r. z automatyczną skrzynią biegów - hamownia pokazała w serii lekki niedobór mocy 147 KM i 327 Nm. Nieczęsto hamujemy auta z automatem dlatego że bardzo trudno się je mierzy. Po tuningu BMW odzyskało werwę, pomiar dał wynik: 180 KM i 376 Nm !

BMW E91 320d

BMW E91 320d wykres

VW Caddy 1.9 TDI BSU

06.09.2012

VW Caddy 1.9 TDI BSU z 2008r. - to przykład zdławionej fabrycznie jednostki napędowej. Seria zamiast katalogowych 75 KM okazała się mocniejsza: 84 KM i 200 Nm. Po pierwszej modyfikacji osiągnęliśmy wynik ( na wykresie przerywana linia ): 130 KM i 262 Nm. Jednak po uzgodnieniu z właścicielem modyfikacja została skorygowana do 119 KM i 242 Nm.

VW Caddy 1.9 TDI BSU

VW Caddy 1.9 TDI BSU wykres

Seat Toledo 1.9 TDI ASV

05.09.2012

Seat Toledo 1.9 TDI ASV 2003r. bardzo zadbany egzemplarz z Bydgoszczy. Seria mocna: 117 KM i 251 Nm, po modyfikacji 132 KM i 287 Nm.

Seat Toledo 1.9 TDI ASV

Seat Toledo 1.9 TDI ASV wykres

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi

03.09.2012

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi 120 KM z 2007r. -to kolejne auto z Wielkiej Brytanii   które nas odwiedziło w ostatnich dniach. W serii Vectra okazała się nadzwyczajnie mocna:133 KM i 313 Nm !. Podejrzewaliśmy nawet że auto już jest po niewielkim tuningu wykonanym w U.K.- jednak po pobraniu oprogramowania, okazało się ono zupełnie seryjne. Pierwsza próba modyfikacji dała wynik 160 KM i 370 Nm (mod1), następnie zdjęliśmy trochę paliwa ostatecznie pozostawiając wynik na poziomie 159 KM i 364 Nm (mod2).

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi  wykres

Renault Laguna III 2.0 dci

24.08.2012

Renault Laguna III 2.0 dci 2008r. - auto przyjechało z Elbląga. Na hamowni najnowsza Laguna pokazała 146 KM i 316 Nm, po tuningu 168 KM i 380 Nm ! Ugięcie wykresu w okolicy 2900 obr/min wynika prawdopodobnie z trudności w mocowaniu tego auta na hamowni - samo luzujący się elektryczny hamulec ręczny. Przez co auto balansuje na linach mocujących i po osiągnięciu max. momentu obrotowego na ułamek sekundy odpycha się od rolek.

Renault Laguna III 2.0 dci

Renault Laguna III 2.0 dci wykres

Passat 1.9 TDi AVB

18.08.2012

Passat 1.9 TDi AVB 2002r. z Katowic. W serii auto posiadało 106 KM i 257 Nm, po tuningu Passat znacznie się ożywił i legitymuje się mocą: 132 KM oraz momentem obrotowym: 312 Nm !

Passat 1.9 TDi AVB

Passat 1.9 TDi AVB wykres