GALERIA

Skoda Octavia 1.9 TDI BXE

02.11.2012

Octavia 1.9 TDI BXE 2007r. 4x4 przyjechała na tuning z Torunia. Pomiar w serii pokazał zaledwie 102 KM i 240 Nm, następnie ustawiliśmy rozregulowaną synchronizację wałka PD i hamownia pokazała 111 KM. Po modyfikacji  programu sterownika udało się osiągnąć: 135 KM i 300 Nm.

 

Skoda Octavia 1.9 TDI BXE

Skoda Octavia 1.9 TDI BXE wykres

Fiat Grande Punto 1.3 JTD

26.10.2012

Fiat Grande Punto 1.3 JTD 2007r. seria 72 KM i 180 Nm. Pierwsza modyfikacja dała 88 KM i 210 Nm (przerywane linie na wykresie), kolejne podejście dało 94 KM i 222 Nm.

Fiat Grande Punto 1.3 JTD

Fiat Grande Punto 1.3 JTD wykres

VW Bora 1.9 TDI AHF

16.10.2012

VW Bora 1.9 TDI AHF 99r. - pomiar auta na hamowni ujawnił bardzo słabą serię (wykres 1, cieńsze linie) zaledwie 94 KM i 177 Nm. Diagnostyka ujawniła zbyt nisko ustawioną dawkę paliwa (ktoś majstrował przy nastawniku pompy). Regulacja dawki przyniosła rezultat: 105,8 KM i 208 Nm (wykres 1, grube linie ) Auto bardzo ożyło! Następnie został napisany program i końcowy wynik to: 129,5 KM i 261 Nm ! Bora wyjechała od nas mocniejsza o 35 KM i 84 Nm !

VW Bora 1.9 TDI AHF

VW Bora 1.9 TDI AHF wykres

VW Bora 1.9 TDI AHF wykres 2

Seat Toledo 1.9 TDI AHF

04.10.2012

Seat Toledo 1.9 TDI AHF bardzo mocna seria 121 KM i 251 Nm - po modyfikacji: 147 KM i 302 Nm !

Seat Toledo 1.9 TDI AHF

Seat Toledo 1.9 TDI AHF wykres

Seat Leon II 1.9TDI BKC

19.09.2012

Seat Leon II 1.9TDI BKC z 2006r. - po lekkiej modyfikacji mechanicznej na zachodzie ( pakiet sportowy zawieszenie, wydech itd ) okazał się bardzo mocny w serii: 120 KM i 290 Nm. Po modyfikacji oprogramowania osiągnęliśmy: 150 KM i 330 Nm !

Seat Leon II 1.9TDI BKC

Seat Leon II 1.9TDI BKC wykres

BMW E91 320d

13.09.2012

BMW E91 320d 2005r. z automatyczną skrzynią biegów - hamownia pokazała w serii lekki niedobór mocy 147 KM i 327 Nm. Nieczęsto hamujemy auta z automatem dlatego że bardzo trudno się je mierzy. Po tuningu BMW odzyskało werwę, pomiar dał wynik: 180 KM i 376 Nm !

BMW E91 320d

BMW E91 320d wykres

VW Caddy 1.9 TDI BSU

06.09.2012

VW Caddy 1.9 TDI BSU z 2008r. - to przykład zdławionej fabrycznie jednostki napędowej. Seria zamiast katalogowych 75 KM okazała się mocniejsza: 84 KM i 200 Nm. Po pierwszej modyfikacji osiągnęliśmy wynik ( na wykresie przerywana linia ): 130 KM i 262 Nm. Jednak po uzgodnieniu z właścicielem modyfikacja została skorygowana do 119 KM i 242 Nm.

VW Caddy 1.9 TDI BSU

VW Caddy 1.9 TDI BSU wykres

Seat Toledo 1.9 TDI ASV

05.09.2012

Seat Toledo 1.9 TDI ASV 2003r. bardzo zadbany egzemplarz z Bydgoszczy. Seria mocna: 117 KM i 251 Nm, po modyfikacji 132 KM i 287 Nm.

Seat Toledo 1.9 TDI ASV

Seat Toledo 1.9 TDI ASV wykres

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi

03.09.2012

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi 120 KM z 2007r. -to kolejne auto z Wielkiej Brytanii   które nas odwiedziło w ostatnich dniach. W serii Vectra okazała się nadzwyczajnie mocna:133 KM i 313 Nm !. Podejrzewaliśmy nawet że auto już jest po niewielkim tuningu wykonanym w U.K.- jednak po pobraniu oprogramowania, okazało się ono zupełnie seryjne. Pierwsza próba modyfikacji dała wynik 160 KM i 370 Nm (mod1), następnie zdjęliśmy trochę paliwa ostatecznie pozostawiając wynik na poziomie 159 KM i 364 Nm (mod2).

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi

Vauxhall Vectra 1.9 CDTi  wykres

Renault Laguna III 2.0 dci

24.08.2012

Renault Laguna III 2.0 dci 2008r. - auto przyjechało z Elbląga. Na hamowni najnowsza Laguna pokazała 146 KM i 316 Nm, po tuningu 168 KM i 380 Nm ! Ugięcie wykresu w okolicy 2900 obr/min wynika prawdopodobnie z trudności w mocowaniu tego auta na hamowni - samo luzujący się elektryczny hamulec ręczny. Przez co auto balansuje na linach mocujących i po osiągnięciu max. momentu obrotowego na ułamek sekundy odpycha się od rolek.

Renault Laguna III 2.0 dci

Renault Laguna III 2.0 dci wykres